Pages

Sunday, March 24, 2013

Hening di hujung malam

Assalamualaikum

   
       Ayah,
       anakmu kini sudah dewasa,
       mencapai umur puluhan tahun.
       jangan kau sentuh hatiku dengan kasarnya tutur kata,
       sentuhlah dengan lembut bicara agar aku dapat menuruti katamu,
       Bimbinglah aku ke jalan yang Allah redhai,
       yakinkan aku dengan janjiNya,
       Agar kelak di sana tidak aku mengheret kau sama, ayah.

       Ayah,
       anakmu perlu belaian kasih sayangmu,
       bukan untuk bermanja tetapi mahu diriku merasa ada ayah disisiku tika aku perlukan
       tetapi kini masih aku mencari-cari,
       aku doakan kau bahagia di sana walaupun tidak kau tahu bagaimana rupanya aku.

       Ibu, terima kasih segala-galanya,
       atas apa yang telah kau korbankan
       siang malam tidak terkira
       membesarkan aku sendirian cuma,
       memberi aku ilmu dunia,
       akhirat tidak tertinggal sama.


             gambar sekadar hiasan





No comments:

Post a Comment